donderdag 2 oktober 2008

You will see me flying around the fishtail..

Zo. Ik zit nu al een tijdje in Pokhara, en het bevalt me best. Het weer is heerlijk, en niets is lekkerder dan rondtelopen in een katoenen broekje en een tanktopje op flipflops toch? Pokhara ligt aan een meer, en savonds heb je prachtige sunsets. Het is een vissersdorpje, en dat kan je nog zien in het oude pokhara, waar allemaal puntbootjes in het water dobberen, en ze nog echt vissen met netten al staant op een steen.


Bij aankomst ben ik de amerikanen uit Kathmandu weer tegengekomen. We hebben savonds met zn 3en gegeten, en er rust echt een vloek op hen haha. De eerste keer dat ik met hun at, werdik zo ziek in Kathmandu. Nu hier in Pokhara weer. haha pfff. Maar deze was minder erg, en na 1 onrustig nachtje was mn maag wel weer gesettelt.


Pokhara is echt een duikplank in activiteiten. Alle treks en expedities voor The Annapurna range' vertrekken van hier. Maar je kan ook paardrijden, mountainbiken, raften, motorrijden, varen, paragliden, micro flights maken etc.. We zitten naast de Fishtail, en dat is een heilige berg van zo'n 6400 meter. Veel mensen komen hier om die berg te zien, en natuurlijk om te trekken. En de touroperators weten dat. Niet een goed plekje voor een budgettraveler dus! Maar ik heb het toch gedaan. Van alle activiteiten ben ik gaan paragliden.
Paragliden is echt TEEEEE gek!! Het is zoooo enorm gaaf! Je rent de berg af, en daarna schuif je lekker met je kont in je stoeltje, en daar ga je.. Het is zo cool om in een luchtstroom omhoog te zitten! Het werkt zo: Je zit samen met je instructeur in twee afzonderlijke stoeltjes, en dan ren je de berg af en dan zorgt je grote vlieger ervoor dat je niet op de bomen knalt. Dan ga je op zoek naar vogels, insecten, vlinders.. whatever flies. Zij maken namelijk gebruik van warme lucht die opstijgt. Dat zoek jij in je gigantische vlieger ook. Als je eenmaal een opvliegende stroom heb gevonden, ga je rondjes draaien, zodat je in die constante stroom van warme lucht omhoog blijft. Ik mocht het zelf vliegen proberen, en uiteindelijk heb ik bijna de hele vlucht gevlogen! Het is zo gaaf!! haha wauw. Het coolste is als je in zon stroom lucht zit, je heel hoog kan gaan. En dus ook in de wolken. dat ziet er zo uit:











Je ziet helemaal niets, je weet niet of je links of recht gaat, omhoog of laag, of waar dan ook.. Het lijkt wel alsof je in de hemel bent, alsof je ieder moment kan uitstappen en dan grond onder je voelt. En dan vlieg je ineens uit de wolk, en dan ziet het er zo uit:











Je hersenen snappen dit niet helemaal, dus het voelt net alsof je wakker word, alsof je net je ogen opendoet, en nog even moet wennen aan de buitenwereld. Het is een heel gaaf gevoel, heel raar!En als je dan een nieuwe opwaardste stroom hebt gevonden, die heel hoog gaat, heb je kans dat je boven de wolken uit komt, en dan ziet dat er zo uit:












Het is echt onbeschrijfelijk gaaf. Het kost me echt klauwen met geld, maar ik ga dit zowiezo nog een keer doen. Jaimy, de instructeur vroeg ook of ie een paar acrobatics mocht doen. Ehhm, ok! Haha dat was kicke! Hij ging heel hard heen en weer, en draaien. Alsof je in de schommel zit. En dan op een gegeven moment is je vlieger onder je, en jij boven je vlieger. Supercool! Hij zei dat als ik nog een keertje kwam, hij zn handschoenen zou meenemen, en dan konden we saltos maken. JAAA wausss!!


Het leven hier is heel relaxed, heel simpel. Savonds een biertje bij het meer, stoeltje erbij, een kaarsje om 7 uur want dan gaat de electriciteit ervanaf tot 10 uur. Prima setting voor een romantische avond. Heb je wel een partner nodig, en die heb ik nou net even niet, maar met Mike en Chris is het ook niet vervelend...









PEACE!


Mike & Chris zijn vandaag vertrokken, op een rafttour. Ik blijf hier het weekend nog, maandag wil ik nog 1x gaan paragliden, en dan dinsdag ga ik met de bus naar Chitwan, op weg naar royal bengal tigers, rhino's en olifanten...

1 opmerking:

Unknown zei

Ha Fien!

Goed om te lezen dat je weer lekker actief bent! Duurde je rit naar Pokhara echt maar 8 uur, wij deden er destijds 12 uur over, en in een busje met houten zittingen, brrrr! Hopelijk heb je het beter gehad!

Veel plezier in Chitwan en een tip, als je op de olifant gaat, neem dan ene lange tak of stok mee. Bovenop die rug rijd je dwars door de giga-spinnenwebben van 3-4 meter doorsnee, dan is het wel handig als je met je stok een webje opzij kunt schuiven (Spinnen niet doodslaan natuurlijk!!)

Ohja, Josine is weer bevrijd van haar 'last"

groetjes

Frans en Marianne