dinsdag 23 september 2008

Kathmandu baby, Kathmandu

Alright ben er! Voor het eerst in mn uppie, en dat gaat me tot nu toe best goed af! Alhoewel de reis naar kathmandu van oorspronkelijk1,5 uur uiteindelijk 11 uur duurde met trage mannen bij de visa en verloren zakmessen. Kathmandu, en daarmee waarschijnlijk Nepal, is echt duzendmaal relaxter dan India. Ik kan niet zo goed defineren waarom. Er is hier meer leven. Meer lachen. Meer vrijheid dan in India. En meer groen in de stad. De straten zijn, voor zover mogelijk NOG chaotischer dan in India, en het feit dat er plotseling een gigantische boom voor je neus staat maakt het extra leuk.

Het zijn maar bijzondere landen in Azie. Op de vlucht van Leh naar Delhi mochten we door security redenen geen batterij in je camera ( en die redenen waren er omdat er bomaanslagen zijn geweest in Delhi, een paar dagen voordat wij daar waren), en nu in Kathmandu kan ik de straat haast neit op, want a) er zijn allemaal riots van de studenten tegen de politie en al zou ik wel de straat op kunnen dan b) zijn er geen winkeltjes open. Dus ik zit hier vast op de binnenplaats van het Puskar Hotel, waar ik een klein smerig hokje heb met enkel een twee- en een eenpersoonsbed bezit, en pasgeschilderde muren die me high maken alsof ik aan de joint heb gezeten.

Duss. Op het moment is er vrij weinig te melden.

1 opmerking:

Unknown zei

Ha Fien,

Balen zeg die situatie in K. !! Ik hoop snel voor je dat er wat meer vertier en beter weer komt.
Hier regent het trouwens ook, en ik moet het gras van een halve meter nog maaien!

Voor wat het waard is...misschien kun je een wandeling naar de Swayanbunath tempel/gompa, whatever.. maken, heb je een mooi uitzicht over de stad.
Of een trip naar Baktapur?

grt Frans en Marianne